تابلو دیواری و دکوراتیو مدرن برای پذیرایی
نوشته شده توسط : نوبری

 

 خرید تابلو مدرن و آبستره شیک رنگارنگ


خرید تابلو کودک تابلوهای دکوراتیو مدرن و لوکس 

در گذشته وقتی واژه تابلو دیواری یا تابلو تزیینی به گوشمان می خورد در ذهنمان یک تصویر منظره و طبیعت شکل میگرفت که دور تا دور آن را یک قاب با طرح گل و بلبل منبت کاری شده ضخیم پوشش داده است. این پیش زمینه ذهنی وجود داشت تا اینکه تابلو شاسی ها خود را به عنوان یک محصول تزیینی دکوراتیو، شیک و البته خوش قیمت معرفی کردند.

تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی

 

تابلو شاسی یا تخته شاسی چیست ؟

تخته شاسی به تابلوهای فلت و بدون قاب از جنس ام دی اف گفته می شود. در این مدل تابلوها، تصویر و عکس تابلو بیشترین میزان عرض اندام را دارد چون در واقع نقطه کانونی تابلو محسوب می شود بدون ذره ای  حاشیه و دورچینی. تابلو شاسی پرطرفدار شد به دلیل نمای مینیمال و شیک آن که باعث می شد با هر مدل دکوراسیونی ست و هماهنگ شود. در واقع در این مدل تابلو تزیینی و دکوراتیو، تمام زحمت زیبایی تابلو به دوش عکسی که روی آن پرس می شود می افتد. اگر طرح عکس تابلو، مدرن باشد به خوبی با دیزاین مدرن مچ میشود و اگر طرح روی تابلو از نوع کلاسیک باشد تبدیل به یک انتخاب ایده‌آل برای دکوراسیون کلاسیک و سنتی می شود.

تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی

 

خصوصیات تخته شاسی ایده آل چیست ؟

خصوصیات یک تخته شاسی ایده آل شامل چند گزینه بسیار مهم می شود که اگر تابلو شاسی مورد نظرتان آنها را در بر بگیرد خیالتان راحت خواهد بود که یک محصول با کیفیت را تحویل خواهید گرفت.

  1. عکس تابلو ؛ باید دارای تراکم پیکسل بالاتر از ۴۰۰۰ پیکسل باشد. هر چه ابعاد تابلو بیشتر می شود میزان در هم تنیدگی پیکسلها نیز باید افزایش پیدا کند. ولی میزان ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ پیکسل برای ابعاد معمول مثل ۶۰*۹۰ سانتیمتر مناسب است. در بعضی از فروشگاه ها می بینیم که عکس تابلوها تار و مات به نظر می آید این نقیصه ارتباط مستقیم با تعداد پیکسل های فایل عکس دارد که قبل از ارسال به بخش چاپ باید کنترل شود.تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی
  2. سیستم و روش چاپ ؛ بعد از آماده سازی یک فایل با کیفیت نوبت به سیستم چاپ عکس می رسد. برخی از تولیدکنندگان برای چاپ عکس از سیستم چاپ جوهری مثل پلاتر و پرینتر استفاده می کنند تا هزینه کمتری متقبل شوند. ولی کیفیت خروجی عکس مطلوب و چشم نواز نیست چون در اکثر موارد سیستم رنگی عکسها Rgb است و پرینتر و پلاتر برای چاپ از روش Cmyk استفاده می کنند. بهترین گزینه چاپ عکس، لابراتوارها هستند که بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می دهند ولی بزرگترین عیب سیستم چاپ لابراتوار، لیست قیمت آن است که باعث میشود خیلی ها ناخواسته به سمت چاپ جوهری بروند.تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی
  3. جنس تابلو شاسی ؛ مورد بعدی مربوط به متریال مورد استفاده برای ساخت تابلوشاسی است که معمولا از ام دی اف یا نئوپان استفاده می شود. از نظر دانسیته (میزان فشردگی) و کیفیت، در همه حال mdf به نئوپان برتری دارد. جنس ام دی اف، سطح صاف و یکدستی دارد که بسیار برای ساخت تخته‌شاسی مناسب و ایده آل است.تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی
  4. ضخامت تابلو شاسی ؛ معمولا تابلو شاسیها با ضخامت ۸ میلیمتر در بازار و عکاسی ها به مشتریان عرضه می شوند. ولی ضخامت و عمق کم این مدل تابلو شاسی ها باعث می شود نمای دور و نزدیک خیلی جذابی روی دیوار نداشته باشند. عمق بیشتر از ۱۶ میلیمتر یک انتخاب ایده آل برای تابلو دکوراتیو یا شاسی است تا تابلو از زوایای مختلف، نمای جذاب و چشم گیری داشته باشد.
  5. تابلو شاسی چیست ؟ خصوصیات تابلو شاسی ایده آل - خرید تابلو شاسی

این چهار گزینه مهم ترین نکاتی بودند که برای مصرف کنندگان، نکات کلیدی و کاربردی محسوب می شوند و در انتخاب آنها تاثیرگذار می تواند باشد.

تابلو شاسی از کجا بخریم ؟

گزینه اول این است که حتما فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع بالایی از طرح های متنوع تابلو شاسی را به شما ارائه دهد. شاید در میان ده، بیست یا ۵۰ طرح، گزینه مورد نظر شما وجود نداشته باشد. از این نظر میگوییم به سراغ فروشگاه های با تنوع بالا بروید چون تابلو یک محصول تزیینی کاملا سلیقه ای است که عدم تنوع طرح و یا عدم موفقیت در یافتن طرح مورد نظر می تواند شما را دلسرد کند. خرید تابلو برای پذیرایی را در نظر داشته باشید یا برای اتاق خواب و محل کار در هر صورت باید تنوع طرح از نظر ابعاد و رنگ و عکس باید در حدی باشد که شما ناامید نشوید.
خرید سنتی یا آنلاین فرقی ندارد فقط در خرید آنلاین حتما از نمونه کارهای فروشگاه مد نظرتان بازدید کنید. معمولا فروشگاه های معتبر یک صفحه مخصوص نمایش نمونه کارهای تابلو شاسی تولیدی خود را دارند. مشاهده این نمونه کارهای طرح زیبا مشخص می‌کند که آن فروشگاه، چند مرده حلاج است و میتوان به کیفیت تابلوها اطمینان کرد یا خیر.
راجب خصوصیات تابلو شاسی ایده آل در پاراگراف بالا توضیح دادیم بد نیست در هنگام خرید آنها را مدنظر داشته باشید. اگر خرید تابلو شاسی را به شکل اینترنتی انجام می دهید باید توضیحات راجب نحوه چاپ، متریال و دیگر موضوعات در بخش توضیحات محصول موجود باشد اگر نبود با بخش پشتیبانی فروشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید و جویا شوید.

تمام نکاتی که فکر میکردیم شاید برای یک انتخاب ایده آل و خرید تخته شاسی، کمک حال شما گرامیان باشد را در این بخش ارائه کردیم که امیدواریم کاربردی و مفید فایده واقع شود.

 



 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: